סרטוני תדמית לעסק

אחד האתגרים בניהול ותחזוקה של אתר אינטרנט הוא בגיוון ועדכון שוטף של התכנים שלו. 

מעבר לתוכן של מאמרים, תמונות וכו' ,לאחרונה נפתחה האפשרות לבעלי האתרים והעסקים להוספת סרטוני תדמית לעסק.

שילוב סרטוני תדמית לעסק יכול לתרום לשיפור חוויית המשתמש ולהגדיל את זמן השהיה של הגולש באתר והנאמנות שלו לעסק.

עד לפני מספר שנים ספורות, עריכת סרטון תדמיתי לעסק היה תהליך מורכב ויקר מאד והיה נחלתם הבלעדית של עסקים מבוססים בלבד. 

בשנים האחרונות , בעקבות השנויים המדהימים והמהירים בתחום התוכנה ותשתית האינטרנט, מוצעות היום אפליקציות מתקדמות להפקת סרטוני תדמית לאתרי אינטרנט.

שילוב סרטון תדמיתי באתר, דף נחיתה ו/או העלאתו לאינטרנט הפך לאחרונה ככלי שיווקי יעיל וזול יחסית לקידום עסקים.  

הפקת סרטון תדמיתי 2020

כאמור, עד לפני מספר שנים , התהליך להפקת סרטוני תדמית לעסק ערך שבועות רבים ועלותו הייתה מוערכת באלפי דולרים.

קיימות כיום מספר אפליקציות המציעות ממשק נוח לבניית סרטונים קצרים ואינטראקטיביים , כאשר מרביתן מציעות מסלול בסיסי חינמי ומסלול מתקדם יותר בעלות של 20-100 דולר לחודש.

מרבית האפליקציות להפקת סרטונים מאפשרות מגוונות אפשרויות לפרסום הסרטונים כמו הלאה ישירות לYouTube פייסבוק, או  vimeo והורדה ישירה למחשב האישי.

הפקת סרטון תדמיתי באמצעות POWTOON

POWTOON היא אחת האפליקציות המובילות בעולם להפקת סרטונים, ופותחה על ידי יזמים ישראליים.

הסרטון הזה  הוא דוגמה לסרטון שהופק לאחר שעות בודדות של עבודה במטרה להציג התקדמות מסוימת וליצור תחושה של חדשנות "ורעננות" בתוכן האתר. ניתן אף להפיק סרטונים קצרים בתדירות גבוהה, ולהעלות אותם לאתר העסק בפייסבוק. 

הממשק של POWTOON הנו נוח מאד ואינטואיטיבי ולאחר זמן קצר יחסית ניתן לשלוט עליו בקלות יחסית.

התוכנה מאפשרת לכם לבחור מתוך קטגוריות שונות של תחומים , ולבחור בתסריטים מובנים של סרטונים הניתנים לעריכה והתאמה מלאה לצרכים ולתכנים של העסק שלכם.

מאחר והפקת סרטון דורשת רמה מסוימת של מיומנות וניסיון, ניתן להיעזר ביועצים חיצוניים לצורך הפקת סרטונים באמצעות התוכנה. 

מדריך קצר להפקת סרטון תדמית באמצעות POWTOON

רישום לאפליקציית POWTOON

בשלב הראשון עליכם לבחור את חבילת השימוש בשירות.

ניתן בתחילה להתרשם תוך שימוש בחינם באפליקציה, אולם חבילה זו מגבילה מאד את התוכן שניתן להוסיף לסרטונים.

במרבית המקרים, חבילת הבסיס שעלותה 19 דולר תיתן לכם מענה מלא לצרכים. 

היא כוללת גישה לתוכן מגוון שניתן לשלב בסרטונים, ו-5 הורדות של סרטונים לחודש.

לכאורה, הפקת 5 סרטונים בחודש נשמע הרבה. אבל, לאחר שתלמדו את היכולות של התוכנה, ותבינו את הכוח של שילוב סרטונים באינטרנט, נראה כי הפקת סרטון קצר פעם בשבוע היא יעד מתבקש.

לימוד והתנסות באפליקציית POWTOON

הדרך הנכונה להתנסות ראשונית בתוכנה היא להיעזר בטמפלטים שמוצגים באתר.

הטמפלטים מחולקים לקטגוריות, ובכל קטגוריה מוצגים מספר סרטונים מלאים.

מומלץ לצפות בכל הסרטונים כדי לקבל מושג על יכולות האפליקציה והאלמנטים שניתן לשלב בסרטונים.

בשלב הבא בחרו מבנה של סרטון שעשוי להתאים לצרכים שלכם, ונסו לערוך אותו בהתאם.

לאחר בחירת מצב של עריכת הסרטון, עליכם לבחור בלשונית "CREATE" המוצגת בצד השמאלי העליון של סרגל הכלים הכחול.

רישום לאפליקציה

 

בשלב זה, יפתח מצד ימין למסך, סרגל כלים להוספת תוכן , תמונות וסרטונים לאתר.

באפשרותכם להעלות קבצי מדיה וסרטונים שלכם כדי לשלב בתוך הסרטון שתפיקו.

כדוגמה, ניתן להעלות קובץ לוגו, תמונות מהעסק שלכם וכו'.

תכנון הסרטון  

בהפקת סרט מקצועי, מעורבים גורמים רבים, כמו תסריטן , במאי מפיק וכו'.

ברור הוא כי בהפקת הסרטון עלינו "לוותר" על אנשי מקצועי רבים, ו"להתפשר" ביכולות שלנו.

עדיין, רצוי שנאמץ מספר עקרונות שיקלו עלינו בהפקת הסרטון .

בשלב הראשוני רצוי להשקיע מספר דקות בחשיבה על המסר שאנחנו רוצים להעביר בסרטון.

האם אנחנו מעוניינים בסרטון עם מסר "קליל" או "רציני".

האם אנחנו מעוניינים לשלב תוכן ייחודי בסרטון או המטרה שלו היא רק לגרום לכך שהצופה יגיע לאתר שלנו? 

היכן אנחנו רוצים שהסרטון יופיע? באתר הבית, רשתות חברתיות או כסרטון במסגרת קמפיין של יוטיוב?

מענה על השאלות האילו יעזור לנו להחליט על מגבלות אורך הסרטון, אופי הסרטון (קליל, אולי אנימציה…) וסוג התוכן שנשלב בו.

בשלב הבא, מומלץ להשקיע זמן בחשיבה על התסריט של הסרטון.

לדוגמה, אם אנחנו רוצים לעניין את הצופה בשירות חדש, נראה בסצנה הראשונה לספר על הצורך לשירות ובסצנה השנייה להציג את הפיתרון שלנו ובהמשך להסביר בקצרה עליו.

הסצנה האחרונה בסרטון תכלול בדרך כלל הצגה של העסק שלנו "וקריאה לפעולה" , כדוגמה "הצטרפו עלינו" או "בקרו אותנו עכשיו".

עריכת הסרטון 

בעבודה עם האפליקציה , אנו רואים מצד שמאל את סליידים ממוספרים, שהם בעצם סצנות של הסרטון.

בבחירה של כל אחד מהם נוכל לראות את התוכן שלו באמצעות הסרגל התחתון.

POWTOON 2

הסרגל מראה לנו את ציר הזמן, וכיצד מופיעים בו אירועים שונים. בכל נקודה על ציר הזמן , ניתן לראות מספר המייצג את מספר האלמנטים שמופיעים בו.

אם נצביע עם העכבר על המספר,יופיעו שמות האלמנטים וניתן לבחור כל אחד מהם על ידי לחיצה.

כדי לשנות את מיקום האלמנטים על ציר הזמן יש לבחור באלמנט ולגרור אותו עם העכבר למיקום הרצוי.

בכל שלב אנו יכולים לצפות בשלבים מסוימים בסצנה באמצעות גרירת המשולש הכחול המופיע על ציר הזמן.

ערכית אלמנטים בסרטון 

 בחירה ולחיצה כפולה על כל אלמנט תפתח בפנינו סרגל עם אפשרויות מגוונות לעריכת האלמנט.

POWTOON EDIT

התכונות הבסיסיות מאפשרות לנו לערוך מרכיבים פשוטים באלמנט, כגון גודל, צבע וכו'.

תכונה מתקדמת ושימושית מאד היא EFFECTS. 

בלחיצה עליה אנו יכולים להחליט כיצד האלמנט יופיע של המסך וכיצד הוא יעלם ממנו.

כדוגמה , אם נבחר בPOP, ומתחתיו בתמונה של יד , נקבל אפקט יפה של "הדבקת" האלמנט למסך באמצעות יד.

בשלב הראשוני מומלץ לעבור על כל האפקטים כדי להבין את הפוטנציאל של האפקטים שניתן לשלב בסרטון.

מעברים בין סצנות 

האפליקציה מאפשרת תכונות מתקדמות של מעברים אינטראקטיביים בין סצנות שונות.
 מתחת לכל מספר של סצנה, יש זוג ריבועים קטנים עם חץ. לחיצה עליהם תפתח בפנינו את תפריט המעברים בין הסצנות השונות. מעברים בין סצנות POWTOON
 
מומלץ ל"שחק" עם התכונות האלה כדי להכיר אותן ולדעת כיצד לשלב אותן בסרטון שלכם.

 

בדיקה וייצוא הסרטון 

עריכת הסרטון מתבצעת על "ענן" של האפליקציה ולכן תוך כדי עריכת הסרטון החומר נשמר אוטומטית בענן.
אולם, בכל שלב שהוא ניתן לצפות באופן מלא בסרטון באמצעות לחיצה על הכפתור EXPORT.
POWTOON END

 

לחיצה על הכפתור EXPORT לאחר הצפייה המקדמית תעביר אותנו לחלון שיאפשר לנו לבחור כיצד לייצא את הקובץ.

העלאת סרטונים ליוטיוב

במקרים רבים, מומלץ להעלות את הסרטונים שהפקתם לערוץ YOUTUBE 

לאחר בהעלאת הסרטונים , חשוב מאד להקפיד למלא את הפרטים של הסרטון כמו התיאור, התגים וכו,כדי שגוגל יוכל בקלות למצוא את הסרטון ולהציע אותו לגולשים באינטרנט.

הסטודיו של יוטיוב, מאפשר לנהל תכונות מתקדמות של הסרטון, כמו הסצנה שתוצג בתמונת הסרטון וכו'.

כמו כן, ניתן לעקוב על סטטוס הסרטונים , ועל מידת הפופולריות שלהם ברשת. 

לסיכום, שילוב סרטוני תדמית באתרים אישיים וברשתות חברתיות , כמו פייסבוק , הפך בשנים האחרונות לכלי שיווקי חשוב וזול יחסית .

מומלץ להשתמש באפליקציית POWTOON להפקת סרטוני תדמית קצרים, מאחר והיא נוחה מאד לשימוש וכוללת תמיכה כמעט מלאה בעברית.

אנו מתמחים בהפקת סרטוני תדמית ושיווק לעסקים במגוון תחומים וצרכים.

 

דילוג לתוכן